Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK WIK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK WIK.
BKWIK
Följ oss för uppdateringar
Nu är sista abonnemangsträningen och matchen spelad för våra lag i seriespel och det skedde i helgen efter U1-lagets slutspel och F1-lagets kvalspel för att stanna i division 2.
BK Wik U1
Under fredagen den 1 maj avgjordes slutspelet av Västgöta ungdomserien, dit de fyra högst placerade i tabellen var kvalificerade. Med en fin andraplats var ett av våra ungdomslag med bland dem.
Det startade med semifinal mot Marbodals BS U, från Tidaholm, där det blev en mycket jämn kamp hela vägen och slutade med att Marbodal gick segrande från matchen med 11-9.
För Wik gällde då match om tredjepris och efter en liten paus var matchen igång. Motståndare här var Mörlanda BS U som i sin semi förlorade mot Team Eldklotet BK U.
BK Wik F1
Nu var nog Wik-laget riktigt revanschsugna för de tog fram mycket fint spel vilket resulterade i en storseger med hela 16-4. En mycket fin insats av laget som belönades med bronsmedaljer.
De som representerade laget i detta slutspel som hölls i Götene Bowlinghall var Lukas Löfberg, Cornelius Notäng, Tova Löfberg, Sofia Nylund och Isac Wallin.
Under lördagen var det BK Wik F1 som äntrade banorna och även de spelade i Götene. Nu gällde det kvalspel för att stanna kvar i division 2 och underlaget var oljeprofilen som var framtagen just för kvalspelet. Trots en del träning på den i Lidköpingshallen blev det lite annorlunda denna dag beroende på andra banor och annat spel från motståndare som var Skövde AIK BK.
Wik startade mycket bra och hade efter två serier hela 9-1 och efter tre serier var segern redan spikad. Fast så överlägsna var inte laget men höll ihop spelet bra och var mycket starka mot slutet av serierna. Sista serien spelades enligt önskemål från motståndarna och slutresultatet skrevs till 16-4 i Wiks favör.
Kvalspelet avgörs genom att spela bäst av tre matcher där sista avgörs i en enda serie om lagen tagit var sin match.
I andra matchen startade Wik åter igen bättre än motståndarna och hade nu 7-3 efter två serier, men efter ett par rutor i serie tre stannade spelet av p.g.a. banproblem. Detta visade sig inte var riktigt bra för wikarna då de tappade det övertag de hade innan. Nu var det Skövdelaget som fick med sig käglorna och tog hem serien med 5-0. Detta innebar att ställningen inför sista serien var 8-7 till Skövde.
Nya tag i serie fyra och här återtog BK Wik initiativet och hade ledningen serien igenom även om den emellanåt var lite knapp. Dock var det åter våra mannar som var starkast på slutet och tog serien med 4-1 och matchen med 11-9.
Nämner ingen enskild spelare under denna kvaldag utan vill framhålla hela laget som inte bjuder på något skönspel men krigar till sig de segrar som behövs för att stanna kvar och spela i division 2 även nästa säsong. Skickar också ett stort tack till den publik som kom och stöttade laget trots det fina vädret.
Här va re friska tag…
Länk till resultat BK WIK 1 - Marbodals BS U
Länk till resultat BK WIK 1 - Mörlanda BS U
Länk till resultat BK WIK F1 - Skövde AIK BK
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera