Fyll i din e-postadress för gratis uppdateringar om BK WIK
Du är redan följare. Får du inga mejl kan du redigera dina Notisinställningar under Mina uppgifter.
Klicka på bekräftelselänken i det mejl vi skickat dig för att börja ta emot uppdateringar från BK WIK.
BKWIK
Följ oss för uppdateringar
I förra omgången kom Wiks första förlust borta mot Team Alingsås F1 och i helgen blev det ytterligare en då laget var på besök i Skövde för möte mot BK Kyrk. Matchen spelades i Nöjearenan där det blev på andrastart då det var en annan match före.
Matchen startade ganska bra för Wik som tog första serien med 3-2, men tappade matchen i de följande två serier som Kyrk vann med 5-0, 5-0. I fjärde serien blev dock betydligt bättre slagningar från båda lagen där serien gick till Wik med 3-2. Förlusten var redan ett faktum och matchen slutade 14-6 till Kyrk. Bäst i Wik var Anton Elofsson på 861, och Axel Wallin 858.
Det blir att ta nya tag till nästa omgång som är mot Örgryte hemma på lördag kl.14.00.
Farmarlagen
Bättre gick det för föreningens farmarlag. F1 var på bortasväng och tog en imponerande seger borta mot BK Kåess i Skara, som sedan följdes upp med seger även i Kvänum.
Det var en mycket jämn match i Skara där Wik tog ledningen med 3-2, Kåess tog andra med 3-2, men sedan tog Wik de följande två med 3-2 och vann matchen med 11-9. Mycket fin lagseger där Tomas Elofsson storspelade och var bäst på 948 före Andreas Wik på 903.
I Kvänum tog Wik ledningen från start och hade 10-5 efter tre serier och som sedan skrevs till 13-7 efter fyra spelade serier. Bäste man i Wik här var Maths Blyh på 937.
F2-laget spelade hemma och tog där emot Hurricanes från Skara. Här var det bortalaget som startade bäst men wikarna kom snabbt tillbaka i andra serien och och tog även tredje och fjärde och hade i dessa tre serier ett hundratal pinnar högre totalaslagningar än motståndarna. Matchen vanns med 12-8 och gick med denna seger upp i topp i tabellen. Bäst denna dag i Wik var Daniel Eksell med 828.
Farmarlagen spelar vidare igen till lördag då F1 möter Kvänum igen fast hemma och F2 får åka till Falköping för dubbla matcher.
Ungdomslagen
Vi ska också nämna ungdomslagen som var i farten en helg tillbaka den 9/11. Då var det sammandrag på hemmabanorna och här visade de framfötterna och kämpade mycket bra. Det blev då tre segrar och en knapp förlust.
Nu återstår endast en omgång för dessa lag och det är den 30 november då de möter varandra hemma i Lidköping.
Resultat och tabeller
Kommentera
Du måste logga in för att kommentera